Pijnpunt 1: onoverzichtelijke HR-administratie zonder eenduidig systeem
Heb jij dat ook? Dat je voor iedere HR-taak weer een andere tool moet openen? Of dat je sommige zaken online hebt, maar andere administratie ergens in een kast moet gaan zoeken? Jouw HR-administratie wordt hierdoor enorm onoverzichtelijk. Een foutje is hierdoor zo gemaakt. En dat is jammer, want als alles helemaal vlekkeloos zou verlopen in één overzicht zou je deze fouten waarschijnlijk niet maken. Bovendien maakt een eenduidig systeem jouw werk veel makkelijker. Weinig overzicht zorgt voor foutgevoeligheid én door weinig overzicht besteed je meer tijd aan taken waar jouw aandacht zo min mogelijk naar uit zou moeten gaan!
Pijnpunt 2: een wirwar aan Excel-lijsten voor verlof en verzuimregistratie
Mappen vol Excel-lijsten waarin je het verlof en het verzuim van het personeel bijhoudt. Je weet op een gegeven moment gewoon niet meer waar je welke lijst ook alweer had verstopt. En dat zorgt ervoor dat je soms wel een half uur aan het zoeken bent naar dat juiste bestand. De verzuimregistratie is vervolgens misschien niet helemaal up-to-date. En daar loop jij dan weer tegenaan als het gaat om de stappen die je moet volgen voor de Wet Verbetering Poortwachter. Hoeveel verlof heeft medewerker X gehad? En kunnen er nog dagen vanaf? Misschien weet je dit niet meer door deze wirwar in je HR-administratie. Dit moet toch makkelijker kunnen?
Pijnpunt 3: foutgevoelige Word-documenten voor arbeidsovereenkomsten in HR-administratie
Er begint een nieuwe collega binnen je bedrijf en je moet een nieuwe arbeidsovereenkomst maken voor deze nieuwe aanwinst. Jij pakt het gebruikelijke Word-document erbij dat je hier altijd voor gebruikt. Hierin zie je allerlei gearceerde stukken staan die je moet aanpassen. Kost dit veel tijd? Waarschijnlijk wel. Ook is zo'n Word-documentje nogal foutgevoelig. Want wat nou als je per ongeluk de gegevens van een oude collega nog in het documentje hebt staan en die gaan naar je nieuwe collega? Dat komt niet professioneel over! Bovendien zorgen deze fouten ervoor dat je een risico loopt op discussies met je nieuwe collega. Zou het niet veel beter zijn als je een arbeidsovereenkomst gewoon automatisch zou kunnen genereren? Weg met die Word-documenten!
Pijnpunt 4: overvolle fysieke archiefkasten zonder overzicht in HR-administratie
Duik jij voor een medewerkersdossier een overvolle archiefkast in om juist dát documentje te vinden dat je nodig hebt? En vind je dan vaak niet eens wat je nodig hebt? Dit is natuurlijk een grote frustratie! Digitalisering is misschien spannend, maar zorgt er wel voor dat je nooit meer in die kast hoeft te duiken om urenlang te zoeken naar wat je nodig hebt. Door je HR-administratie te digitaliseren kun je toch veel overzichtelijker werken?
Pijnpunt 5: veel te veel verschillende tools voor de HR-administratie
Jullie hebben al flinke stappen gezet qua digitaliseren. Dat gaat al goed! Toch merk je dat je er tegenaan loopt dat je voor het verzuim in Tool X moet, en voor verlof in Tool Y. Salarisstroken maken? Daarvoor schakel je dan weer naar Tool Z. En ga zo maar door. Kost het niet enorm veel tijd om steeds te schakelen tussen deze (misschien wel 10 verschillende) tools? Werkt het op deze manier wel overzichtelijk voor jou? Of zou het tijd besparen én overzicht opleveren als je alles in één tool klaar hebt staan? Wij denken van wel!